dimecres, 23 de maig del 2012

Iniciem la psicomotricitat

Bona tarda,


Avui hem iniciat a la classe de DSM la sessió de psicomotricitat que durant 6 dies haurem de portar a terme nosaltres, els alumnes, una sessió de psicomotricitat que duri aproximadament uns 45 minuts que es podria realitzar amb infants.


Què és la psicomotricitat?

És un dels aspectes necessaris que s’han d’introduir en la llar d’infants ja que és l’educació que ajuda a desenvolupar físicament i anar tan allà com l’infant pugui, a més, deixant que demostri els seus interessos i les seves capacitats motrius sense reprimir-ne els moviments i orientant-los vers un desenvolupament integral de la seva pròpia persona.

L’infant es relaciona amb l’entorn que l’envolta partint del seu propi cos. Mitjançant aquesta relació va descobrint els seus propis límits, els seus desig i les seves necessitats i les seves limitacions. Tot plegat el portarà a fer-se una idea de les seves possibilitats.


Parlem de psicomotricitat a la llar d’infants per diversos motius:
  • Partint  del moviment s’afavoreix el creixement i el desenvolupament físic i psíquic necessaris, i es poden modificar petits endarreriments i corregir les diferents dificultats.
  • A nivell biològic, el moviment té una funció adaptativa i una funció d’exploració;  a nivell psicològic té una funció comunicativa amb els altres éssers, és a dir, una relació social.
  • És una educació no sexista on cada infant demostra de la mateixa manera les seves possibilitats, trencant el motlle cultural dels exercicis que cal fer d’acord amb si s’és nen o nena





La psicomotricitat afavoreix a la salut física i psíquica del nen, per tractar-se d'una tècnica que li ajudarà a dominar d'un forma sana el seu moviment corporal, millorant la seva relació i comunicació amb el món que els envolta. Està dirigit a tots els nens i nenes, normalment fins als 7 anys de edat.
La Psicomotricitat permet al nen a explorar i investigar, superar i transformar situacions de conflicte, enfrontar-se a les limitacions, relacionar-se amb la resta, conèixer i oposar-se a les seves pors, projectar les seves fantasies, viure els seus somnis, desenvolupar la iniciativa pròpia, assumir rols i gaudir del joc en grup, i a expressar-se amb llibertat. 

El nen pot també adquirir: 
  • Consciència del propi cos parat o en moviment. 
  • Domini de l'equilibri. 
  • Control de les diverses coordinacions motores. 
  • Control de la respiració. 
  • Orientació de l'espai corporal. 
  • Adaptació al món exterior. 
  • Millora de la creativitat i l'expressió d'una forma general. 
  • Desenvolupament del ritme 
  • Millora de la memòria. 
  • Domini dels plànols: horitzontal i vertical. 
  • Nocions d'intensitat, grandària i situació. 
  • Discriminació de colors, formes i grandàries. 
  • Nocions de situació i orientació. 
  • Organització de l'espai i del temps.







2 comentaris:

  1. Realment estem aplicant tots els coneixements que hem apres de manera teòrica i els posem a la pràctica, és molt útil.

    ResponElimina
  2. Exacta. Es la manera en la que podem aprendre i valorar millor si les activitats poden ser realitzades en infants o no.

    Gràcies per passar-te i comentar olga :D

    ResponElimina